しかしながら、イギリスではウルフやオーウェルのような作家は戦間期において当時人気のある文化的所作として考えられているハガキやポスターの読み方を提供したが、それらは同時代の批評家にとって必要なものとして考えられている複雑や荘厳さを欠いたものだった。これらの例から言えることは、イギリスの批評家は文化の議論をとっくの昔から取り掛かりだしていたということだ、その例としては特にレイモンドウィリアムズの50年代以降の文化研究や、リチャードホガートが60年代に設立した文化研究センターの功績などがある。構造主義者、マルクス主義者の文化批評の2要素は、文化と言うものを社会の中を流れる様々な方向性を持つ力の集合体であると理解している文学研究へのアプローチ法を提供してくれる。


Woolf, Orwell:20世紀イギリスの作家。
Raymond, Richard:20世紀イギリスの文化学者、批評家。

感想
今回マジでメガトン意味分からん。

However, it is also relevant that in Britain writers such as Woolf and Orwell offered readings in the interwar years of postcards and posters that at their time of writing were generally considered to be popular cultural works that lacked the complexity or gravity most contemporary critics considered necessary for serious engagement.
のシリアスエンゲージメントってなんやねん、というのと
It is these two strands of cultural criticism, structuralist and Marxist, that have informed the approach to literary studies that understands culture as an assembly of varied and opposed forces coursing through a society at any moment rather than as a laden value term demarcating the preserve of an elite.のat any moment以降がちんぷんかんぷん。

コメント

もっちー
2013年3月28日7:02

素直にとると文化をエリートを区分する山積みの価値基準じゃなくて社会の中を流れる様々な対立する力の集合と理解するよってことに見えるけど違うんです?

別垢
2013年3月28日9:03

value ladenで全く別の意味があってそれが文意にそぐわなくてヤケッパチになって訳すの放棄してしまった。

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